Monday, September 5, 2011

Kisah 3 Raja

Ada 3 orang raja bersama-sama naik satu helikopter persendirian. Mereka berborak pasal Negara mereka masing-masing. 

Raja A memberitahu yang negaranya miskin, dan tujuannya menaiki helicopter tu adalah untuk membaling sejumlah wang kepada semua rakyatnya. Lalu Raja A pun membaling la sejumlah duit kertas kepada rakyatnya dari atas. Kelihatan semua rakyatnya gembira apabila mendapat duit dari langit.

Cerita Raja B pulak. Menurut kata Raja B, dia cukup kesian kepada rakyatnya terutama para petani yang sengsara akibat kemarau yang berpanjangan. Lalu Raja B ini berhasrat untuk menggunakan helicopter ini untuk menyiram seluruh tanaman-tanaman para petani tersebut. Apabila baginda Raja B menyiram air ke seluruh tanaman-tanaman para petani, kelihatan semua para petani amat gembira dan bersorak, "HIDUP RAJA B!!! HIDUP RAJA B!!!!!"

Cerita Raja C pulak. Menurut raja C, dia cukup benci dengan rakyat negaranya yang rata-ratanya kurang produktif dan suka bergaduh antara satu sama lain. Tujuannya naik helicopter itu adalah untuk membaling bom ke negaranya, lalu Raja C pun membaling la bom ke bawah yakni negaranya sendiri. KABOOOOOMMMMMM!!!!!!! Semua rakyat Raja C menjerit..

Raja A pulang ke istananya, ramai rakyat yang mengucapkan terima kasih kepadnya. Ramai juga yang melompat kegembiraan. 

Raja B pulang ke istananya, semua petani berhimpun dan mengucapkan terima kasih kepada baginda. 

Raja C pulang ke istananya. Baginda melihat istananya terbakar manakala anaknya pula sedang tegelak terbahak-bahak… Lalu ditanya Raja C kepada anaknya…

"Kenapa anakanda gelak sakan ni?"

"Hahahahahaha…. Ada kejadian lawak tadi ayahanda. Tadi masa anakanda dan bonda sedang lepak di taman istana sambil membuat sandwich, bonda kentut, tiba-tiba istana kita meletup!!! HAHAHAHAHAHAHAHHA!!!!"

*gurau aje.. Kasih lah akn raja kita.

No comments:

Post a Comment