Sunday, January 18, 2009

Tahniah buat PAS


Keputusan pilihanraya Kuala Terengganu malam tadi sekali lagi berpihak kepada pakatan rakyat selepas Permatang Pauh. Pada aku kemenangan PAS adalah atas dasar calon itu sendiri.Dari faktor gerak kerja kedua2 pihak sebenarnya telah bekerja sehabis baik.

Pekerja2 BN jelas semenjak permulaan kempen lagi telah cuba mendekati pengundi sedaya upaya... syabas buat mereka, tapi seperti yg kita ketahui calon itu sendiri memainkan faktor utama. Aku sendiri tidak faham, dalam gelombang tentangan rakyat terhadap pentadbiran paklah bersama tuannya (KJ la.. sape lagi), BN masih boleh memilih calon daripada golongan budak2 tingkat 4 ini sedangkan masih ramai calon lain boleh diketengahkan. Bagi Najib pula menang atau kalah di Kuala Terengganu tetap membawa kebaikan kepada beliau... kalau Wan Farid menang, orang akan melihat itu atas usaha beliau sejak awal lagi, bila Wan Farid kalah... pengaruh KJ akan semakin berkurangan menjelang Najib mengambil alih pentadbiran negara March nanti...

Anyway tahniah kepada pejuang2 PAS yang begitu persistence, mungkin kalian tidak sehebat Imam Samudra sehingga turun burung karomah ketika pemakaman beliau, tapi pada aku kalian tetap adalah pejuang Jihad.

3 comments:

  1. Salam kulaan....
    Rakyat tidak lagi buta & tuli...

    ReplyDelete
  2. salam...
    sedare...cendawan cordyceps tu buleh buat ubat manggah (asma) ke???

    Saya ni bukan batuk biase...tp asma...
    Kalo buleh, kt mane sy leh dptkan cendawan tu??

    ReplyDelete